Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Sociology of minorities --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociology of work --- Sociology --- Family --- Labour --- Sociology --- Book --- Empowerment
Choose an application
Gesprekken met 14 moslimvrouwen over hun emancipatie en over hun houding ten opzichte van de islam en de Nederlandse samenleving. Het zoeken van een balans tussen conflicterende verwachtingen van de familie, de sociale omgeving en de bredere samenleving vormt de rode draad in de interviews. In dit boek belicht de auteur, samen met 14 moslima's, het beeld over moslimvrouwen, hun denken over emancipatie en houding ten opzichte van de islam en de Nederlandse samenleving. Zij hoopt hiermee een positieve impuls te geven aan het debat over de positie van moslimvrouwen in Nederland, dat zich meestal langs stereotype lijnen afspeelt.
Islam --- Sociology of religion --- gender --- vrouwenemancipatie --- geloven --- Migration background --- Interviews --- Islam --- Points of view --- Book --- Empowerment --- Experiences --- Netherlands
Choose an application
In deze publicatie staat de islamitische basisschool centraal. Buitenstaanders en sommige allochtone organisaties hebben een aantal bezwaren tegen islamitische scholen geuit. Zo zouden islamitische basisscholen een slechte basis vormen voor interreligieuze en interculturele dialoog en opvoeding. De scholen zouden ook de segregatie tussen jongens en meisjes bevorderen door meisjes en jongens volledig apart te houden binnen de school. De auteur belicht hoe in de islam over opvoeding en onderwijs gedacht wordt.
Islam --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociology of minorities --- Religious studies --- Sociology of culture --- Sociology of work --- Sexology --- Netherlands --- Primary education --- Teaching --- Kindergarten --- empowerment --- vrouwen --- Human rights --- huwelijk --- vrouwenarbeid --- onderwijs --- opvoeding --- VROUWENRECHTEN -- 340.3 --- MOSLIMVROUWEN -- 301.188.4 --- ISLAM -- 301.188.4 --- VROUWENRECHTEN -- 301.188.4 --- ISLAM -- 340.3 --- Rechten van de vrouw ; islam --- 11.80 Islam: general. --- Human rights. --- Islam. --- Rechten. --- Vrouwen. --- empowerment. --- vrouwen. --- Religious texts --- Images of women --- Book --- Empowerment --- Homosexuality --- Marriage --- Migration background --- Labour --- Sexuality --- Divorce --- Veil --- Education
Choose an application
mannen --- Social stratification --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- mannenpsychologie --- gender --- Emancipation de l'homme --- Mannenemancipatie --- Relatieproblemen --- Relations (problèmes) --- #GSDBP --- Images of men --- Masculinity --- Men --- Book --- Empowerment
Choose an application
KompasVinder is dé tool om tot reflectie te komen. Waar dan ook en met wie dan ook. Maak er een dagelijks ritueel van tijdens een momentje voor jezelf, want alleen spelen kan ook. In de speldoos zit alles wat je nodig hebt om persoonlijke of werk-gerelateerde vragen beantwoord te krijgen. Zie voor voorbeelden van speelvragen onze KompasWijzer. De kracht van KompasVinder is dat het jouw binnenste wijsheid naar boven haalt. Het is een spel wat enorm 'empowerend' werkt! Het is een magisch spel maar geen orakel, wij geloven dat jij de antwoorden het beste weet. De kaarten in KompasVinder geven je dé tool in handen om in verschillende situaties steeds weer jouw koers te vinden. Ben jij klaar om je eigen kompas te vinden met dit spel vol inzichten en openhartigheid.Zie voor voorbeelden van speelvragen onze KompasWijzer https://kompasvinder.com/wp-content/uploads/2017/12/Kompaswijzer-gratis-download.pdfKompasVinder bestaat uit:Vizierkaarten:Op de vizierkaarten staan eigentijdse waarden, ontmoet hier jouw richtinggevers. Verfrissend en origineel. Ze nodigen je uit tot het vaststellen van jouw koers.Koerskaarten:Op de koerskaarten staan prikkelende en inspirerende zinnen die verder diepgang geven aan je vizierkaarten (waarden). Ze geven handen en voeten aan je gekozen waarden en laten je jouw koers specifiek(er) uitzetten. Dit stimuleert je tot handelen en bewustwording.Expeditiekaarten:Op de expeditiekaarten staan vragen die je bekrachtigen in het vinden van jouw koers. Ze laten je omdenken, geven inspiratie, kracht, verbinding, luchtigheid én tegelijkertijd diepgang aan de vizier- en koerskaarten. De expeditiekaarten zijn er in dag- en nachtversie. Bij de nachtversie zijn de vragen in de formulering direct toegespitst op de vizier- en/ of koerskaarten. Zo wordt er extra diepgang en verankering gegeven aan de opgedane inzichten. De dagversie vragen laten je reflecteren op waar jij kracht en geluk uit haalt, dit is een positieve stimulans voor het vaststellen van jouw koers. Alle kaarten zijn ook los van elkaar te gebruiken. De bijgeleverde spelgids staat boordevol spelsuggesties.(https://kompasvinder.com)
Affective and dynamic functions --- Secondary education --- Orthopedagogics --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Zelfbeeld --- Zelfvertrouwen --- Communicatie --- Coaching --- Jongere --- Volwassene --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Empowerment --- Waarde (ethiek) --- Persoonlijke ontwikkeling
Choose an application
Social problems --- Sociology of minorities --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- History of civilization --- History --- geschiedenis --- vrouwenemancipatie --- Misogyny --- Book --- Discrimination --- Empowerment
Choose an application
Z++88/11 --- Z396(5) --- 821.5 Mensenrechten --- 842 Media --- 844.6 Samenlevingsproblemen --- 845 Religie --- 848 Demografie --- 849 Gender --- 860 (Vredes)cultuur --- 864 (Vredes)toerisme --- 883 Azië --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Asia --- Feminist struggle --- Book --- Empowerment
Choose an application
Met aansprekende praktijkvoorbeelden en heldere oefeningenWaar haal je als docent positieve energie uit?Hoe ga je om met spanning en stress?Wat kun je doen om goed voor jezelf te blijven zorgen?Als docent werk je in een turbulente omgeving. Naast de nodige positiviteit die het werk met zich meebrengt, krijg je ook te maken met situaties waar negatieve energie in gaat zitten. Langdurig blootgesteld worden aan stress kan gevolgen hebben voor de psychische- en fysieke gezondheid. Hoe ga je daar als docent mee om?Met plezier werken in het onderwijs stelt het positieve docentschap centraal. Het laat zien hoe je door proactief vorm te geven aan de inrichting van je eigen werk en loopbaanontwikkeling, het vak boeiend houdt. Dit boek biedt naast achtergrondinformatie, ook praktische handvatten als do's and dont's, casuïstiek en oefeningen in zelfzorg en empowerment aan. De kunst is om goed voor jezelf te zorgen zodat je gedurende je loopbaan elke dag met plezier aan het werk bent!Bron: uitgever
Hoger onderwijs ; motivatie. --- Onderwijs --- Stressmanagement --- 450.7 --- Onderwijsbeleid --- Kwaliteitszorg --- Stress --- Leraar --- Burn-out --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijsmanagement --- stressmanagement --- onderwijsbeleid --- Lerarenberoep --- Werkplezier --- Mentale gezondheid --- Schoolmanagement --- Interactie --- Relatie leraar - leerling --- Empowerment --- stress --- leraren --- werkdruk --- 750 Onderwijspersoneel
Choose an application
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Ecclesiology --- 396.1 --- #GBIB:SMM --- vrouwen --- Nieuw Testament --- katholieke Kerk --- maatschappij --- vrouwenemancipatie --- #GGSB: Feminisme - studies - theologie --- #gsdb3 --- Discriminatie. Emancipatie. Gelijkheid naar sexe --- 396.1 Discriminatie. Emancipatie. Gelijkheid naar sexe --- Feminisme - studies - theologie --- Religious texts --- Theology --- Book --- Christianity --- Empowerment
Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|